Op donderdag 29 september organiseren wij een gloednieuwe editie van de Factbased Improvement Day op ons kantoor in de Houthavens te Amsterdam. Wij zijn trots dat ook dit jaar een aantal van onze klanten hun ervaringen en inzichten met betrekking tot datagedrevenheid met jou zullen delen.

Klanten aan het woord: waarde uit data in de praktijk

Veel organisaties onderkennen de waarde van ‘Factbased Improvement’, maar worstelen met de vraag hoe als organisatie datagedreven te worden. Om je daarbij te inspireren, organiseren we deze middag vol interactieve sessies.

Keynote VodafoneZiggo

De keynote zal dit jaar worden verzorgd door Job de Zeeuw, Director Data & Insights en Data Officer bij VodafoneZiggo. In zijn presentatie licht Job toe hoe VodafoneZiggo de transitie heeft gemaakt naar een datagedreven organisatie, waarbij de klantprocessen en klantervaring continu worden verbeterd. Job legt uit hoe de datagedreven organisatie bij VodafoneZiggo er in de praktijk uitziet, welke enablers belangrijk zijn om een datagedreven organisatie te worden, hoe deze bijdragen aan het realiseren van de strategie en welke benefits het oplevert.

Break-outsessies

Na de keynote stellen we je in de gelegenheid om twee break-outsessies naar keuze bij te wonen. In deze break-outs zullen onze klanten je meenemen in hun datareis en de learnings die zij daarbij hebben opgedaan. Klik op onderstaande sessies voor meer informatie.

ANWB – De Datahub maakt de ANWB datadroom realiteit

Spreker: Rens Klerx (Manager Data, Analytics en Integratie)
De ANWB heeft als droom om in 2025 volledig datagedreven te zijn. Dit betekent het bieden van een excellente klantervaring, het leveren van een optimale bedrijfsvoering en het ontwikkelen en verbeteren van innovatieve proposities en dataproducten. Het realiseren van deze droom vraagt stappen op zowel organisatorisch, technisch als procesmatig vlak. Er zijn inmiddels flink wat stappen gemaakt. Zo is op basis van Amazon-technologie een datahub ontwikkeld. Deze maakt het mogelijk om voor alle ANWB-onderdelen relevante data, voorspelmodellen en datadiensten te ontwikkelen en beschikbaar te stellen. In deze break-outsessie gaat Rens in op de visie en architectuur van de datahub en deelt hij een aantal inspirerende use cases met toepassingen binnen én buiten de ANWB.

APG – Sharing & Shopping in de DataShop!

Spreker: Roy Krout (Data & Information Strategy Consultant)
Net als de meeste andere bedrijven heeft APG de strategische ambitie om een datagedreven organisatie te zijn. Aanvankelijk was het een worsteling om deze ambitie te vertalen naar concrete doelstellingen en resultaten. Sinds twee jaar heeft APG het concept van een DataShop geïntroduceerd – vergelijkbaar met die van Amazon en Bol.com. Dit is een katalysator gebleken voor het begrip en commitment van de bredere APG-organisatie over de essentie en relevantie van datagedreven bedrijfsvoering. In deze break-outsessie deelt Roy het concept van de APG DataShop en de belangrijkste lessons learned in de ontwikkelingen tot nu toe.

ERIKS – Geld verdienen met datakwaliteit; hoe activeer je verkopers om master data schoon te maken?

Spreker: Mariëlle van den Boogaard (MDM Director)
Door datakwaliteitsinitiatieven uit te drukken in financiële waarde en klanttevredenheid, zijn de sales-medewerkers van ERIKS enthousiast gemaakt om mee te werken aan dataprojecten. Er wordt niet meer gesproken over verplichte en correcte datavelden, maar over het minimaliseren van klantretouren of het digitaliseren van klantcontacten. Het datateam wordt nu gevraagd te helpen om doelen te realiseren en dat is een stuk leuker dan politieagent te moeten spelen. In deze break-outsessie vertelt Mariëlle hoe zij dit alles bij ERIKS heeft aangepakt en nog belangrijker: wat het oplevert.

Menzis – Procesinnovatie met behulp van Machine Learning

Sprekers: Vera Wieggers (Projectmanager Business Change) en Anita Elkink (Manager Declaratieverwerking)
Coöperatie Menzis gaat voorop in de beweging naar een leefkrachtiger Nederland. Om dit te bereiken staat Menzis voor een aantal belangrijke uitdagingen. Eén daarvan is het innoveren van processen binnen de eigen bedrijfsvoering. Een mooi voorbeeld is de toepassing van Machine Learning binnen het proces Declaratieverwerking. Het draagt bij aan kostenbesparing en het verhogen van de klantbeleving. In deze break-out sessie nemen Vera en Anita je mee in de gekozen aanpak, de uitdagingen in het proces en de verwachtingen ten aanzien van de besparingen.

NWB Bank – De centrale rol van data bij het realiseren van klimaatactieplannen

Spreker: Rowan Kolenbrander (Head Credit Risk)
NWB Bank is een bank van en voor de publieke sector. De maatschappelijke en duurzame investeringsagenda van Nederland staat centraal in de missie, visie en strategie van NWB Bank. De transitie naar een klimaatneutrale en circulaire economie vergt de komende decennia grote investeringen, die over een lange periode terugverdiend moeten worden. Om de juiste ‘klimaat neutrale- en circulaire keuzes’ te maken is data cruciaal. Tijdens deze break-outsessie presenteert Rowan het klimaatactieplan van NWB Bank en laat hij zien welke rol data hierin speelt.

Programma

13.15 uur: Ontvangst met koffie, thee en kleine broodjes
14.00 uur: Keynote
14.45 uur: Break-outsessies
17.15 uur: Afsluiting met borrel & bites

Tijdens de middag is er voldoende gelegenheid om als sprekers en deelnemers kennis met elkaar te delen. En uiteraard is er ruimte voor een persoonlijk advies van onze aanwezige specialisten.

Locatie

Hot ITem Groep
Danzigerkade 19
1013 AP Amsterdam

Je kunt parkeren in onze parkeergarage, er is voldoende plek.

Voor wie?

Wij organiseren dit event voor zowel business als IT-management. Inschrijven is kosteloos* en eenvoudig. Let op: er zijn slechts 100 plaatsen beschikbaar; wacht dus niet te lang en laat je inspireren!

Aanmelden

* wij hanteren een no-show fee van € 99